اسرار دفینه

فروش فلزیاب، فروش طلایاب، گنج یاب تصویری

اسرار دفینه

فروش فلزیاب، فروش طلایاب، گنج یاب تصویری

قبور بزرگان هخامنشی


قبور بزرگان هخامنشی

اقوام هندو و اروپایی که از سرمای استپ و شمال سیبری و همچنین جنگها به ستوه آمده بودند دسته دسته از شمال کشور وارد ایران شدند . روی صحبت با یکی ازین قبایل است که از غرب دریای خزر وارد شده و در حوالی ارومیه و شمال کردستان سکونت گزیدند . ایشان در بدو ورود ، اعتقادات مذهبی هند و اروپایی داشتند یعنی مردگان خود را با لباس و وسایل بر بالای کوه میبردند تا توسط پرندگان و حیوانات لاشه خوار ، از گوشت و امحا و احشا خالی شود  و بعد در حیاط و اتاق خانه ها دفن میکردند . چه بسا بسیار هم دیده  شده در سرداب هایی قرار میگرفتند .

نکته مهم اینجاست : بزرگان و حاکمان هخامنشی ( قبل از تاسیس دولت هخامنشی ) بعد از ورود به ایران روش تدفین خودرا تغییر دادند.


بسیاری قبل از مرگ و برخی نیز بازماندگان آنان ، دستور ساخت تابوتی مناسب دارایی خود میدادند که اکثرا مکعبی سنگی با دربی از سنگ یا چوب هستند و فرد درون تابوت به شکل طاق باز خوابیده و اکثرا یکی از دستانش روی دهانش میباشد و در زیر تابوت و اکثرا زیر باسن وی دربی پنهان است که هدایایی جهت خدایان باستان است . اگر فرد متوفی ، آدم مذهبی مورد تایید مردم می بود هدایا چندبرابر میشود . دلیل آن هم نذر و نذورات مردم برای خدایان است که از اجناس هدایا قابل تشخیص است . زیرا هر کس به اندازه وسعش هدیه داده . مثلا شش عدد کفندوز یا فلان تعداد مهره و فلان تعداد گردنبند . در صورتی که فرد مرده مثلا مرد بوده و زینت آلات زنانه نیز در هدایای وی هست . بعد از دفن هدایا در عمق 3 یا 4 متری تابوت قرار میگرفته که درون تابوت نیز هدایای ارزشمندی است که مربوط به خود متوفی است . درب تابوت که سنگی و یا چوب آغشته به نوعی چربی حیوانی و رنگ و مواد دیکر برای دیر پوسیده شدن بوده را روی تابوت میگذاشتند و روی آنرا با شاخ و برگ درختان پر میکردند . بعد به صورت خشکه چینی 1 تا 2 متر ( حدود دو گز ) سنگی که از کنار رودخانه و دامنه ها جمع آوری میشد را میچیدند . برروی سنگ خشکه چین نیز خاک نرم می ریختند. این نوع تدفین در ارومیه و کردستان و شوش ( غرب کشور ) شایع تر است . اگر در حین کاوش در مناطق مذکور بعد از خاک نرم ، به سنگ چین خشکه چینی ( بدون ساروج ) رسیدید و بعد از حدود دو متر به ذغال و یا خاک کاملا متفاوت از خاک بالای سنگچین رسیدید حتما حتما حتما به تجهیزات کامل و افراد زبده نیاز دارید . توصیه میکنم مراقب امنیت جانی خود و دوستان باشید . احتمال سقوط و ریزش و همچنین مسمومیت گاز کربن و متان بسیار زیاد است .در این دوره هنوز تله کاربردی نشده بود ولی عوامل طبیعی از تله هم بدتر عمل میکنند . این قبور مربوط به پارسهای نخستین هستند و ارزش تاریخی بسیاری دارند .اینان هم دوره های کوروش کبیر هستند. نشانه های بستر زمین نیز با نشانه های معمول گبری متفاوتند . این قبور معمولا در بلندای تپه های بلند قراردارند و در روبرو یا بالای قبر یک لوح سنگی وجود دارد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد