اسرار دفینه

فروش فلزیاب، فروش طلایاب، گنج یاب تصویری

اسرار دفینه

فروش فلزیاب، فروش طلایاب، گنج یاب تصویری

مبحث منقولات و محسوسات و مکتوبات و معقولات در طلایابی

منقولات:

در ابتدا میتوان از منطقه مورد نظر با جستجو در **منقولات** آن منطقه و سرزمین های مجاور آن به اطلاعات ارزنده ای دست پیدا کرد که این مقوله میتواند شامل افسانه ها و مثل ها و داستان و خاطرات سالخورده ها و حتی شایعات و... باشد در ضمن استوره های یک دیار هم بسیار مهم اند ولی توجه داشته باشید که شما بعنوان یک کاوشگر به نوعی کار یک محقق را انجام میدهید پس وقتی در حال جمع آوری این اطلاعات میباشید باید به دور از همه ی هیجانات مخصوصا مادی به قضایای گوش داد و تحت تاثیر غلوها و بسیاری از گزافه گویی ها قرار نگرفته تا در نتیجه و تحلیل و تصمیم دچار اشتباه و صرف وقت و هزینه بیمورد نشوید. یک دفترچه و اختصاص دادن آن در تحقیق در یک منطقه و نکته برداری همه ی شنیده ها ئ در پای صحبت همه بزرگترها در آخر بسیار مفید واقع خواهد شد.


محسوسات:
یک مرحله دسگر که میشود آن را اجرا کرد بررسی **محسوسات** هست که میتواند شامل هر فضا و مکان و امارات ها و بناها و اجسام و ابزار و نقش ها و حتی سکه ها می باشد.

مکتوبات:
یک قسمت دیگری از بررسی که بررسی **مکتوبات** هست که بعضی از موازدآن میتواند با محسوسات مشترک گرفته باشد و یا کسانی یک مورد را شامل این قسمت بدانند و کسان دیگر آن را شامل محسوسات و یا بلعکس است.

معقولات:
حالا نوبت میرسد به ** معقولات ** به شکل استنتاح و استنباطی که یک محقق و کاوشگر از طریق استدلال و استناد و یا تخیل (
با توهم و خیالپردازی کودکانه و عوامانه ترکیب نشود) برای درک و یا تکمیل و تصحیح اطلاعات دریافت شده از منقولات و محسوسات و مکتوبات و معقولات گفته میشود در ابتدای امر می بایست فرد صلاحییت علمی و درکی و تجربی را برای خروجی گرفتن از معقولات داشته است.

منطق دفن کننده دفینه چیست؟

مهمترین چیزی که باید تو تفسیر آثار به آن توجه داشت منطق هست. باید بدانیم منطق آدمی که مالی رو دفن کرده چیست؟

1- مال را طوری دفن میکردند که یک روزی بتواننند دربیاورند.
2-نشانه ها را با توجه به عوارض طبیعی اون منطقه و با توجه به حیواناتی که تو اون منطقه زندگی میکردند بدقت انتخاب کندد تا برای پیدا کردنش دجار مشکل نشوند. مثلا جیوانی را انتخاب نمیکردند که مردم آن منطقه نمیشناسند و چندین یا چندصد سال بعد نتوانند آن آثار را پیدا کنند.
مثلا اگر در منطقه ای که یک ظرف یا یک شکل وجود نداشته باشد هیچ کدام از اهالی آن منطقه به آن آثار و مکانی که اون آثار قرار گرفته توجه و اهمیتی نمیدادند و بعد از چند صد سال به فراموشی سپرده می شد و اگر کسی می اومد و کی گفت که فلان سنگ یا فلان شکل رو میدونین کجاست کسی نمیتوانست راهنمایی بکند.
3-این منطق اصولی را دنبال نمیکرده که به سادگی کسی بتواند بار راپیدا کند... شما باید خودتان را جای آن شخصی بگذارید که مال رو دفن کرده و با توجه به آٍار نظامی و تفسیر و بقیه نکاتی که باید در نظر بگیرید ببینید بار را تو چه مکانی پنهان میکردید که به سادگی قابل شناسایی نباشد و البته تو بسیاری از مواقع بار را جایی میگذاشتند که به فکر کسی نمیرسید که تو همچین جایی بار را پنهان کردند. هوش و ذکاوت و تجربه کلید اساسی در تفسیر دقیق آثار هستند. عین یک کاراگاه باید نشانه ها را پیدا کنید و دنبال کنید تا به هدف برسید.
4-اگر منطقی فکر کنیم و درست تفسیر کنیم جای دقیق دفن گنج را پیدا میکنیم و این اصل را هم حتما یادمان باشد که اگر جای دقیق را پیدا کنیم به سادگی میتوانیم مال رو بدست بیاریم و اصلا نیازی به دینامیت و ساروج شکن و کتراک و ... نیست

یادتان باشد که همیشه یک دفترچه و خودکار و دوربین عکاسی و قطب نما وسایل اولیه ای هستند که یک کاوشگر با خودش حمل و استفاده میکند.

علائم شناسی چیست؟

 علائم شناسی دفینه یک علم قائم به ذاتی است که در مورد علم آثار و آنکولوژی می باشد برای این علم قواعد و اصول و اسرار مخصوصی در آن استدلالی است برای باطن زمین از دفینه ها که آن کشورهای دارای تاریخ دیرینی هستند مانند ایران و مصر و چین و... باید تحقیقات و پژوهش‌های عظیمی به منصه ظهور برسد.
این علائم ها چه از نوع حفر یا کنده شده یا اشکال باشد چه در صخره ها چه در سنگ ها و چه در مکان های بسیاری که دلالت بر دفینه دارند و در اغلب اوقات به مقبره ها یا مزارهایی اشاره می کند نشانه های به خصوصی هستند که نیاک ما می خواستند به ما حرفی را برساند و نوع تفکر حال این تفکر مربوط به نوع آیین های مذهبی آنها،علامت های دفینه یا هر چیزی که بوده باشد را به گوش ما برسانند.
اصولا دو نوع آثار در این علم مطرح است آثار مربوط به نسخه به آثار نظامی:
آثار مربوط به نسخه در اکثر موارد میشود گفت که به طور قطع راجع به آن نمیشود نظر قطعی داد و از یک قانون خاص تبعیت نمی کنند و همیشه باید از روی خود نسخه تحلیل بشوند.
اماآثار نظامی که اول باید بدانیم این آثار چی هستند؟
آثار نظامی که در قدیم توسط فرماندهان جنگی استفاده میشد و برای پنهان کردن غنایم جنگی و خراج استفاده می‌شد و همیشه یک اصول کلی دارد و اگر شما بتوانید یک اثر نظامی واقعی پیدا کنید میشود گفت خیلی به هدف نزدیک هستید.
حالا باید بدانیم اثر نظامی چی هست و اگر اثر نظامی را خوب تشخیص بدهیم راحت میتوانیم آن را با اثر نسخه تمیز بدهیم.
اما نشانه های اثر نظامی:
1- حتما حتما باید این اثر نظامی شم کامل باشد یعنی اگر حیوان شتر بود باید حتما پا و دم و دست و گوش و... داشته باشد و اگر دقیق و کامل نباشد اثر نظامی نیست و اینقدر با دقت درست شدند که اگر یک بچه 10 ساله این اثر را ببیند و یک پیرمرد 90 ساله هم ببیند بگوید مثلا این فلان حیوان است و باید شکل کاملا واضح باشد.
2-حتما باید کنار راه مالرو باشد و حداکثر فاصله اش از راه مالرو به اندازه ای هست که یک اسب سوار وقتی دارد از راه رد می شود واضح آن را ببیند.
3-حتما روی خاک قرار دارند و اصلا آثار نظامی زیر خاک قرار ندارند.
4-باید از 100 من (300 کیلوگرم) بیشتر باشد و نشود حرکتش داد و نوع جنس سنگ و محل قرار گرفتنش طوری تعیین می شود که باد و باران و زلزله هم نتواند تغییرشان بدهد یا جابجایشان کند.
5- تو تفسیر آثار نظامی باید به آثار دور و بر و نوع سنگ و تفاوتش با سنگ های ـن منطقه و عوارض طبیعی(رودخانه و درخت و چشمه) و عوارض ساخت بشر و زبان و فرهنگ آن منطقه توجه کرد.
6- برای تفسیر آثار نظامی که نزدیک هم یا باهم هستند باید به اسم منطقه و ترکیب تفسیرهای مجموع آن آثار توجه کرد و باید خیلی تفکر کرد تا بتوان تحلیل کرد.
7-اسم آن محلی که آثار توش قرار گرفته برای تفسیر آثار نظامی مهم هست و برای تفسیر و تحلیل نسخه خیلی مهم است.